Ticaret Bakanlığı, taşınmaz (ev, arsa, iş yeri) satışlarında dolandırıcılık ve hırsızlık risklerini önlemek amacıyla hayata geçirilen "Güvenli Ödeme Sistemi"nin zorunlu uygulamaya geçiş tarihinin ertelendiğini duyurdu. GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ NASIL İŞLEYECEK? Sistem, taşınmaz mülkiyeti ile satış bedelinin eş zamanlı olarak el değiştirmesini esas alıyor. Alıcı ve satıcı arasındaki para transferi güvenli bir havuz hesap aracılığıyla bloke ediliyor. Tapu müdürlüğünde resmi imzalar atıldığı an para satıcının hesabına aktarılıyor. Böylece nakit taşıma riski, sahtecilik ve dolandırıcılık ihtimalleri ortadan kaldırılmış oluyor.
GAYRİMENKUL
Yayınlanma: 26 Haziran 2026 - 20:14
Tapu sahiplerini ilgilendiren zorunluluk 1 Ekim'e ertelendi
Ticaret Bakanlığı, gayrimenkul alım-satım işlemlerinde tarafların güvenliğini sağlamayı amaçlayan "Güvenli Ödeme Sistemi"nin zorunlu hale geleceği tarihi, teknik entegrasyon çalışmalarının tamamlanması amacıyla 1 Ekim 2026'ya erteledi.
GAYRİMENKUL
26 Haziran 2026 - 20:14








